B2C – kjøpsvilkår

Leveringsbetingelser for salg i nettbutikk til forbruker

eButikken sender normalt varen samme dag ved bestilling før 11:30 på en normal virkedag, eller innen nærmeste hele virkedag om bestillingen skjer senere enn 11:30. Utover dette må du påregne normal leveringstid.

eButikken står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.

Når du har mottatt varen går risikoen for skade mv. over fra oss til deg.

Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på post@ebutikken.no. Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt.

Sikkerhet

Ebutikken.no tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra anerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under “personvern”. Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på post@ebutikken.no.

Angrerett

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp forbrukere foretar i ebutikken sin nettbutikk. Hos oss vil du motta angrerettsskjema sammen med ordrebekreftelsen på e-post, eller med forsendelsen. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. I denne perioden kan du gå fra avtalen uten å oppgi grunn.

Slik gjør du:

  1. Fyll ut den nederste delen av angrerettskjemaet og gi oss beskjed på post@ebutikken.no senest 14 dager etter at du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, få tilgodelapp eller få refundert pengene.
  2. Send pakken med varen tilbake til oss, adressen finner du øverst på angrerettskjemaet eller på hjemmesiden vår. Merk: Velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle bli borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporings­nummer. Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør leveres i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til oss uten unødig opphold og senest innen 14 dager fra du har gitt melding om bruk av angreretten. Du må selv dekke de direkte kostnadene ved å returnere varen.
  3. Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending.

Ved bruk av angrerett skal varen være ubrukt, og merkelapper (hang-tags f.eks) bør ikke være fjernet fra produktet. I motsatt tilfelle må du erstatte den verdireduksjonen din håndtering av produktet har medført. Det samme gjelder dersom varen er skadet etter at du har mottatt den.

Brukes angreretten på varer som er betalt med rabattkupong/rabattkode/ rabatterte gavekort, er det beløpet du har betalt for varen og ikke varens salgspris, som refunderes. Ved retur og benyttelse av angrerett kan man altså ikke få refundert et høyere beløp enn det man har betalt for varen. Ved kredittkortkjøp vil du få pengene refundert direkte til din konto for varer som er sendt i retur. Har du mottatt faktura trekker du fra beløpet for varen(e) på den mottatte fakturaen selv, da du ikke vil få tilsendt ny faktura.

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til post@ebutikken.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.

Merk: Varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.

Reklamasjon

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil vurdere om reklamasjonen utgjør feil etter mangler i henhold til forbrukerkjøpsloven.

Vi vil primært forsøke å rette eventuelle feil og mangler. Dersom vi ikke mener det er grunnlag for å reparere varen, får du tilsendt en ny på ebutikken Nettbutikk sin regning, med mindre dette er umulig eller innebærer en uforholdsmessig kostnad.

Du kan bare kreve pengene tilbake dersom vi ikke retter mangelen, ikke har sendt deg ny vare. Du kan ikke kreve pengene tilbake dersom mangelen er uvesentlig. Dersom du ønsker pengene tilbake, ber vi om beskjed om det. Dersom vilkårene er oppfylte, vil du få pengene tilbakebetalt snarest mulig etter at vi har fastslått dette.

Bestilling

Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på post@ebutikken.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.

Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres. Vi tar også forbehold om å kansellere bestillinger hvor vi ved en feil har satt åpenbart for lav pris i nettbutikken.

Ønsker du å kansellere en bestilling/ vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller epost. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.

Betaling

MVA på 25% inngår i alle priser. Personer bosatt på steder som har MVA-fritak, må ta kontakt på post@ebutikken.no vedrørende dette.
Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp, enn det som står opplyst i bestillingsbekreftelsen du mottar per e-post.
Du kan selv velge den betalingsmåten som passer deg best: betalingskort, faktura eller delbetaling.

Faktura

Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige faktura er overdratt til Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager.  Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

Delbetaling

Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokreditavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du med å krysse av i det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.

For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å ha delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.

Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000 kr, varighet 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 195, termingebyr 35 kr: 10,68%

Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon

Allmenne vilkår finner du her

Standardisert europeisk opplysninger om forbrukerkreditt finner du her

Rabattkode

Dersom du har en rabattkode du ønsker å benytte hos oss, må koden tilføyes og aktiveres i din «handlekurv».
Dersom ikke annet er opplyst, dekker rabattkoden kun prisen på varen du bestiller, ikke øvrige gebyrer. Det er ikke mulig å handle vare(r) for lavere beløp enn verdien på rabattkoden (dette gjelder i tilfeller hvor rabatten er et beløp, ikke ved prosent avslag).
Dersom du har glemt å legge inn din rabattkode før betaling, kan vi dessverre ikke endre dette i etterkant.
Oppretting og oppdatering av kundekonto
For å opprette kundekonto hos oss, klikker du på “min konto” og “registrer”. Fyll ut kontaktinformasjon og velg et passord og klikk “send”. Du vil motta en bekreftelse på opprettelsen per e-post. Du logger inn på “min konto” med e-postadressen din og ditt valgte passord. For å oppdatere eller endre kontoinformasjon logger du inn på “min konto” og klikker på “endre” eller “behandle adresser”. Trykk på “lagre” når endringen er gjennomført.

Ordre

For å se ventende og/eller tidligere gjennomførte ordre, logger du inn på “min konto”. Her vil du finne en oversikt over ventende og tidligere ordre.